Jag får folk att gå vilse.....

Av någon konstig anledning så frågar folk mig om vägen ganska ofta.
Hände i dag igen då jag tog en cigg utanför jobbet.

Vet inte varför folk frågar just mig, vill tro att jag ser förtroendeingivande ut i kombination med att jag ser ut som en man som hittar överallt, det känns skönt och smickrande. Sen kanske det inte är så utan att jag är den som bara råkar vara närmast de stackars människor som är lite vilsna.

Det är inga problem att hjälpa folk på rätt väg, tvärtom, hjälper såklart gärna till, vem skulle inte göra det?
Kruxet är att jag tror att jag är för JÄVLA dålig på att ge vägbeskrivningar.

- Ursäkta, vet du vart kungliga biblioteket ligger?
- Ja visst, du går ditåt, sen kommer du fram till stureplan, det är lixom en stor svamp där, och då går du över gatan som är där, rakt fram sådär, sen in mellan husen där precis när man kommit över och sen är det där nästan.

Hoppas dom hittade.
Äh, jag kanske är skitbra på att förklara, men det låter förskräckligt i mitt eget huvud på något underligt sätt.

Så kan det ju vara ibland, att det är lite annorlunda inne i ens eget huvud än vad det är i verkliga livet, visst då?

En som är bra på att ge vägberskrivningar är min tjej (kan man säga att man har en tjej när man är 38 år?).
Hon borde vara en sån där GPS röst ta mig tusan, inte nog med att hon kan beskriva vägen, hon har även en ljuvlig och smäktande röst, så är det!

Jaha, nog om det.

För övrigt flyter saker på som dom ska kan jag meddela. Mitt jobb är magiskt, mina kollegor underbara.
Jag är kär i världens bästa kvinna, jag har en grym familj, jag är frisk och har pengar på fickan.

Ingen idé att klaga, tvärtom!

Du kanske är sugen på lite bilder? Okej då.......



Tycker uppställningen ser stabil ut! Spelade Arlanda, fick stryk av bryschan Staffan! Gjorde inget för det var en söndagseftermiddag i absolut världsklass.




Nött Nike i HP, känner du som jag att man aldrig kan få nog av naturbilder som jag har tagit? Hoppas det, för om inte är du nog på helt fel blogg :)

I går åkte jag ut till landet och hämtade M's tjejer från dagis och skola, jag gillart! Det ämnet förtjänar ett eget inlägg så jag ber att få återkomma.

Var lite taggad så jag var på tok för tidigt på Centralstationen, då kom jag på att jag kunde fördriva tiden med att rösta. Sjukt smidigt, och skönt att ha det gjort.

Det har vart rätt mycket fokus på politik nu ett tag, det är viktiga saker så det är som det ska.
Har vacklat i det som har varit min övertygelse ganska länge, fram och tillbaks, försökt tänka och grubbla på vad som är bäst.
Och ärligt talat är det ju inte helt enkelt.

När Mona pratar låter hon ju inte alls sämre än Fredrik, eller Maria.
Fokus verkar ligga på jobben, skolan, välfärden, miljön, de äldre, de yngre, de som är utanför och de som inte är det.

Ska man välja det som är bäst för mig eller det som är bästa för andra? Ska man stödvälja så att inte Sverigedemokraterna kommer in? Ja, det är en del saker man måsta lista ut.

Nu har jag i alla fall lagt min röst, kändes bra, och jag tycker att jag gjorde det som just nu känns absolut bäst.

Om du inte röstar så ska du skämmas! Demokrati är en ljuvlig sak, och om du inte röstar är det en ren förolämpning mot alla de som har eller just i detta nu kämpar för demokrati och mänskliga rättigheter på andra platser på vår jord.

Mhm, på söndag vet vi hur det blir de kommande 4 åren.
Skönt, för nu tycker jag att vi kan foka på annat tills nästa gång.

Jaha, tänkte till sist ge ett tips på ett riktigt bra album.

Hurts – Happiness

Så, det var allt jag hade att säga just nu!
Hoppas att DU har hälsan, och tycker att livet känns skön.....T.



Kommentarer
Postat av: Nellan

Skarpt inlägg Anders! Jag gillart.

2010-09-16 @ 21:37:17
Postat av: DRC

Tack skaruha Nellan :)

2010-09-17 @ 09:09:54
Postat av: M

Gillart???!!!!!!!! Nellan för fan...

2010-09-17 @ 19:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0