Nu går skam på torra land!

Kungen är i blåsväder, det har kommit en bok som skriver att han rockat loss lite.
Och nu är landet i gungning, folk vet varken ut eller in. Och allt detta då vår stadschef jagar älg!

- Inte kan väl vår kung göra sånt, han är ju ett föredömme, snudd på gudomlig, hjälp mig nu, vem ska jag tro på?

Okej, verkligheten ringde och undrade VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER!

I det här landet har vi haft en kung sedan hedenhös, vi är vana vid det.

Att kungar och adelsmän inte är föredömen är väl ingen nyhet?
Jag menar, tänk er typ 1345 ute i skogen, en bonde ser något på horisonten.

- Ulla-Kerstin, kungen och hans polare kommer ridandes, sätt på dej finförklädet!

Två timmar senare hade kungen och hans polare druckit upp all sprit, ätit upp all mat, våldtagit döttrar och fru, stulit hästarna och bränt ner ladan......

- Fan oxå, tänkte  bonden, - Aja, det är ju som det är när kungen kommer förbi, tuff skit, bara att harva vidare.

Mäktiga män beter sig som svin FÖR ATT DOM KAN!
Kolla bara på Tiger Woods, och folk vart överraskade att han legat med 100 strippor.

- Han som har en sån vacker svensk fru......

Mmmmm, men grabbarna lever inte i den verkligehet som vi gör, så det så.

Kan tänka mig att Prins Bertil tog vår kung lite åt sidan när han kom in i tonåren.

- Calle 16, en sak ska du veta, du kommer att bli kung, och det betyder att du kan göra precis vad fan du vill, tänk på det pöjk! Och det fina i kråksången är att du står ovan lagen, du kan inte bli dömd för något......

- Okej Bertil, tack för tipset, nu kvistar jag till Lundsberg och duttar lite med mina homies......

Nä, att det kan bli sån uppståndelse över en bok som handlar om att kungen inte är en duvunge tycker jag fan är pinsamt, så det så.

Låt oss lägga energi, fokus och pengar på viktiga saker i stället, kom igen nu!

Och under tiden, länge leve konungen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0