Vecka 22

Jaha, så var vecka 22 över i alla fall då det gäller vardagarna.
Jobbmässigt = ljuvligt! Det går bra nu, och vi gasar på hela vägen in i kaklet, några veckor kvar sen börjar semestrarna, vansinnigt mycket att hinna med! I går var ju sista dagen på kontoret så på måndag, eller i mitt fall torsdag eftersom jag ska hänga i Finland har vi nytt kontor, det ska bli GRYMT!

Solen gassar och det är varmt, så ska det vara i helgen med.
Var det inte nyss snö och slask?




Jo just det, så var det ja!
Känns som tusen år sedan, helt ärligt!
Senaste månaderna har varit märkliga, har gått sjukt fort på jobbet, och riktigt långsamt i det privata.

Det är ju bra märkligt hur det blir, vem vet vart man hamnar, eller vad som ska hända? Inte jag i alla fall!
Skumt att man kan ha det helt annorlunda nu jämfört med för 6 månader sedan, har svårt att ta in det på något jävla vänster, enda ljuvliga är att jag inte heller vet vart jag är i framtiden, eller i morgon för den delen.

Tips och råd till er ungdomar då det gäller livet i allmänhet = Var för fan uppmärksam! För det går fort, sjukt fort! Och saker blir inte som man vill, eller blir dom det? Man stöper sitt eget öde, det är jag övertygad om, och då och då sänker man garden lite, får sig en jävla smäll så att man vaknar till, och blir uppmärksam igen.

Det trista är smällarna som lämnar ärr! Ärr är inte kul at ha, men man lär sig mer av dom än av medaljerna sägs det ju!

En sak till, ta saker på allvar! För det är allvar, som jag ser det har man en enda chans, och man får se till att göra det bästa av det hela.

Jag kan erkänna att jag då och då inte varit uppmärksam eller allvarlig, och det är bara jag som får ta den där smällen, en del smällar har mer varit mer som örfilar, och  en del har varit värre och knockat mig totalt, har legat länge då och då, men alltid rest mig på nio, och kämpat vidare.

Som en gammal kompis sa, res på dig, upp med morrhåren och se framåt!

Ett gott råd, så det så!

Men, ska det vara så? ska man bara se framåt? Undrar om man inte då och då måste stanna upp, och kolla lite bakåt! Hur ska jag annars lära mig att inte göra om samma misstag? Jag gillar ju inte smällar!

"Om man inte kan sin historia så kan man aldrig förutse framtiden" Vet ej vem det var som sa det där, men det var någon smart person säkert.

Vet inte om det märks, men DRC är lite sentimental och fundersam denna fredagkväll, och det är ju inget fel med det, livet är inte bara roliga reklamfilmer med LL Cool J, även om jag mer än gärna önskar att det vore så!

Eller gör jag det? Nä, det gör jag inte!
Jag vill att det ska vara lite allvar, lite sentimentalt och eftertänksamt då och då för helvete!

OK, så var det med den saken!

Just nu är jag glad över 2 saker.

1. Golf med bryschan Felton i morgon!
2. Jag ska INTE springa Sthlm Marathon.

Det blir den lugnaste helgen på 20 år för DRC! Måste bli kvitt denna satans bakterie, och få tillbaks mina superkrafter, nu är det dags att flyga igen ser ni!




Jag önskar just dig en ljuvlig helg, du är säkert värd det, vem du än är! Puss o kram.


Kommentarer
Postat av: Glenn

Jag hejjar på dig rutig clown! Uppåt o framåt!

2010-06-07 @ 13:12:49
Postat av: DRC

Tack skaru ha Glenn!

2010-06-07 @ 15:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0