Heja BYN!

Hörrni Edsbyn, nu vill jag se en skärpning mot VSK! Det är viktigt och bråttom!

I går fyllde min äldsta syster Liz år, vi är ju släkt så ni hajjar att hon är fager!

Vi sågs ett gäng och åt middag, och drack vin och så.....jag är lite schleten i dag!

Jag och min Papppa pratade lite om Marco Polo....

Marco Polo, född omkring 1254 troligen i Venedig eller Korčula, död 8 januari 1324 i Venedig, var en venetiansk upptäcktsresande, under medeltiden, som reste till Asien. Sammanlagt levde han 24 år i Asien. Det finns uppgifter som gör gällande att Marco Polo var av kroatisk börd och föddes i staden Korčula på ön Korčula i Kroatien som på 1200-talet tillhörde Venedig. I Korčula stad kan man besöka det som sägs vara Marco Polos födelsehus och än idag finns familjemedlemmar i staden som bär efternamnet Polo.

Vips så vet ni mer om honom!

Så här kunde det se ut då jag och farsan var ute och åkte båt förr i världen!

image40

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0