Gbg....

Jaha, jag var i Gbg! Det är ju rätt skönt där på ngt märkligt sätt.
Han som körde oss till flyget hette så klart GLENN!

Jag har bojkottat Gbg sedan "den stora grillköks incidenteten" 1996.....

Vi hade vart på U2 på Ullevi, bra grejjer!
På väg hem till hotellet gick vi förbi en grill.....

Där var det mkt folk, det blev min tur efter ett tag......

- Hej, 2 grillade med mos, dressing och en läsk tack.
Det tog några minuter sen fick jag min mat.

- 63 baaaagis..... sa grillkillen....
- Va, 63 spänn för 2 korv o en läsk?
- jaaaa, men duuu tooog ju drässing oxåååå juuuue..... sa pojkvaskern...
- Men, kan du mena allvar, sa ja....
Då säger snubben som står bakom mej.......
- Döh, nollåttan, var inte tyyyyken nu, det kunde gått på 73 kroonooor oxå ju!

Alla Gbgare som stod i kö garvade åt detta, jag betalade mina 63 och gick, tyst för mig själv införde jag så bojkotten som nu är över!

Pappa Bello, sorry för att jag inte var på pubben i går! det hade vart trevligt att få språka lite! Hoppas du hittade hem sen.

Med detta, tar vi väl helg då? Nä, inte just nu i detta ögonblick, men om några timmar.

Fred!

Kommentarer
Postat av: Fru P

Jag gillar göteborgare.

2008-03-29 @ 13:27:48
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Anna

Vad är det jag ser!? När man inte vaktar dig tar du tillfället att racka ner på fina väst. Fy dig!
//Göteborg

2008-04-08 @ 13:36:25
Postat av: Den rutiga clownen

Nämen, se göööteeelaaabööörg! hur fasen är läget?

2008-04-08 @ 15:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0