Förklaring....

Pysen, chihuahua valpen på inägget nedan.......

Jo, det var en sommardag, vi satt och språkade lite på jobbet, och jag kommenterar alla kändisar o så som har små hundar, och hur sjukt det vore om jag kvistade omkring med en chihuahua......

- Klart som faaan att du ska ha en sån, säger då min kollega grefven.....

Grefven har en viss förkärlek för att lura i den rutiga clownen en massa dumheter, för att sedan roa sig över resultatet.
Till exempel för några år sedan, så brukade han småvissla på ngn skitlåt, typ "Oh Mama" med Lilli o sussi.
Det resulterade i att jag fick den låten på hjärnan och gick omkring och nynnade på den hela dagen, även fast jag hatade låten, Grfeven var nöjd och jag led. Så höll han på ett tag och det funkade varje gång!

Eller som den gången då jag vart jätteglad över att jag fått ett brev hit till firman, ett sånt ovanligt med handskrivet på kuvertet, när jag öppannde det låg däri ett julkort, på det kunde man läsa "Fy faaaaan va fuuul du är" och där satt grefven och skrattade.

Missförstå mej inte, Grefven är sjukligt rolig, så jag lider inte, nä tvärtom.....

Nu tillbaks till historien om hunden.....

- Klart fan du ska ha en chihuahua, sa alltså Grefven...
- Ska jag, frågade jag.
- Klart som korvspad, svarade han.

Det är nu det slår slint i mitt huvud...

- Du har nog fan rätt, klart den rutiga clownen ska skaffa hund!

Den eftermiddagen ägnade vi oss åt att ringa kennels samt lägga upp annonser där vi skulle köpa hund.
Grefven hade kontakt med någon från Lettland som kunde leverera en valp om 11 veckor om jag inte missminner mig.
Vi palnerade attt bygga om en hutsch här på jobbet som Pysen kunde ligga i när jag var på möte!

När jag skulle sova den kvällen låg jag och grubbalde länge, men beslöt mig för attt det här med hund nog inte var en så bra idé, så vi hoppade över det.

Och det, mina kära läsare var historien om då den rutiga clownen var på vippen attt köpa en liten hund.

Kommentarer
Postat av: Grefven

Det är aldrig för sent! Pysen saknar dig tror jag.

2008-03-07 @ 14:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0