Shots....

När jag var ung och var ute i svängen drack vi mkt shots, det fanns sjukt eleganta shots på den tiden....

HotShot, B52, blåfisk, gelehallon och klassikern Turkisk peppar....

Vi hänge mkt på Carl Michale mitt emot grönan, för vi vi jobbade ju alla på just grönan....
Där hade dom en shot som hette "stick o brinn"!

Det var ett hopkok av sprit och massa starka kryddor, det ryktades att det var piri piri i den....

- asså har ni hört att det är piri piri i stick o brinn, kunde ngn säga och alla vi anndra flämtade av rädsla och upphetsning! Stick o brinn fanns i en svart flaska som stod lite för sig själv.....

Det var ngt av ett mandomsprov att dricka stick o brinn! Med andra ord har jagg aldrig druckit den för att jag är så bekväm i min manlighet (eller för att jag var en fegis) men de som drack den grinade illa och såg en smula sjuka och rädda ut efteråt!

Så var det på min tid, men vad dricker ungdomarna i dag? Ja, att bratsen nere på stureplan dricker helrör och champagne det har man ju hört, men de andra då? Patraskungdomarna?

En annan sak som vi tyckte var fina fisken var Hooch! det var nog den första alkoläsken och vi drack den som saft!
Enda nakdelen med Hooch var att man fick en sinnesjuk halsbränna efter 2 klunkar......

Nu för tiden då jag är ute i svängen (ja det händer faktiskt) dricker vi då o då shots......
Det har hänt att ngn kommit med en hel bricka med små glas med typ rosa innehåll, det är den så kallade skakade shotten, man kan dricka 2000 sånna, för det är bara en droppe sprit per glas, ett sjukt tjän för barägaren kan man ju tro......

Det händer även att vi dricker riktiga Ramboshots, ofta fernet eller Jäger,  då ofta med föreställmingen att det är bra för magen.....

Sen kan det även hända att man efter ngra staro (eller annan öl) blir lite kaxigare än vad som är bra för en...

- Äh, ge mej 4 sexor jack! hör man sig säga till bartendern! i samma sekund vet man att det här inte kommer gå bra, men det är försent att ändra sig nu! bollen är i rullning!

Mina vänner som alla är sanna gentlemän tycker att det inte är mer än rätt att de i detta läga bjuder tillbaks!
Det är här det bruknar svartna!

Man vaknar dagen efter och mår allt annat än prima, man får gå igenom högen med kvitton för att försöka lista ute vad som hände efter att vi börjat tala med vår vän Jack!

Kommentarer
Postat av: Fru P

Dricker ungdomarna nu över huvud taget? Snortar dom inte bara? Eller lägger en liten grej på tungan så festar dom på bra hela nätterna?

Tacka vet jag när man själv stod där o halsade La Garonne eller när man gjorde blandning av farsans sprit hemifrån. Det var KREJER det.

2008-01-16 @ 15:58:13
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0