Nä, om man skulle ta helg....

ta o kvista bortåt lixom.....
Nu är det liiite inigt, för jag = borde träna.... men det ryktas om fredagsöl här på jobbet oxå!
Ojoj, nu sätts den rutiga clownens karaktär på prov!
Jag har ju egentligen aldrig haft mkt karaktär att tala om, vankas det bärsch eller dylikt = JAG ÄR PÅ!

Men, det får vara bra nu! hör du det din rutiga clown? du är ju för fan inte 22 år längre......

1994, då var jag 22! då var jag mager, fattig och hade ont om kläder!
Min gamla vååååning på bjalsgatan såg ut som.... ja, jag vet inte hur jag ska beskriva det! Tyckte den var så sjukt galant, men med facit på hand kan jag meddela att så inte var fallet!

1994.... mitt livs bästa sommar! jobbade på Grönan, det vart kanonväder efter midsommar och det var VM!
Detta legendariska VM då Sverige kom 3:a, bättre hade vi inte varit sedan 1958!

Men när man tänker efter, var det verkligen den bragd som VM 94 beskrivs som?
jag menar vilka vann vi mot egentligen?
Oavgjort mot Kamerun och Brasilen, så vann vi mot ryssland i gruppspelet.....
Sen vann vi över Saudi i åttondel, vann på straffar mot rumänerna i kvarten, sen fick vi spö av brassarna i Semi.
Ligger bragden i att vi krossade Bulgarien i match om tredje pris?

Jag menar, det var junte direkt som att vi spöade Brasilien, tyskland, holand, italien o s v.....

Men jag var glad 94! när vi vann över rumänerna var vi alla bra på äschlet och gick längst strandvägen med stora flaggor på väg mot plattan!
Vi hoppade upp på en bil, jag trillade av! Carlos trodde jag hade dött!
Sen tappade jag bort alla, och hamnade uppe i ett trafikljus vid NK med min flagga!

Det var stort, vilken sommar! den minns jag med gjädje!

Kommentarer
Postat av: tove

Skön blogg!

2008-01-19 @ 01:25:27
URL: http://tovegryttner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0