Nä, om man skulle ta helg....

Dags att sy ihop säcken för denna vecka då rå kanske....

Vad ska man säga, det har väl vart en helt OK vecka tycker jag, den första av 8 i min stora come back till sundheten, måste säga att jag är rätt stolt över mej själv trots att jag är rätt så klen....

Nu är det bara 7 veckor kvar, det är junte så mkt då man tänker efter, nä, bit ihop nu för faaan... det finns inga genvägar här serru.....

Jo, just det, jag har ju vart på min första (av 7) golflektioner den här veckan oxå, den kan man summera så här......
PAJJASVARNING!

- Håll lite längre ner på klubban, annars ser det bra ut.....
Det sa tränaren, och det degade jag 100 pickadoller för! Nåväl, som den optimist jag är tror / hoppas jag att det blir bättre framöver och att jag blir en riktig golffantom kommande säsong!

Chansen för att jag ska bli just det är goda! efter att jag köpt en 60 graders wedge är nu mitt set som sagt komplett så ja kan inte skylla på utrustningen!

I helgen då.... vad ska man hitta på! JO.....

i kväll = på spåret! detta ljuuuvliga program! lite BIB o sitta där o chilla! kan det bli bättre! vem vet, kanske till o me blir lite på ääääschlet....

Lördag = vilodag! Tack SVT för vinterstudion! skidor i olika form hela helgen på TV! vilken underbar idé!
En del är ju spännande, och det som inte är det kan man vila skönt till........

Sen måste jag mecka lite där hemma oxå, på med verktygsbältet! skruva lite! sen ska det organiseras i min garderob, det är sjukligt trist, men jag tänkte inte ta av mej verktygsbältet, på så vis kanske det blir lite roligare...vem vet??

Söndag = Squash med Panatta (tidigare känd som PanattaJävel) igen.... det blir ngt det asså! hur det ska sluta kan jag ej förutse, men att jag köper sånna sköna, snygga o sexiga squashbrillor.... ja, varför inte!

En anna rolig sak som hänt den här veckan är att mina kollegor introduserat (så kan ju aldrig det ordet stavas) mej till ett Quiz som är riktigt roligt! Jag är ju ev en nyfiken natur, så jag kan lite om mkt, så det har ju gått hyfsat i alla fall......

På tal om stavning, det lär ju vara typ 1 miljard stavfel på denna blogg, men det kan inte hjälpas! Min kära kollega o vän Grefven kallar mej för DOF = Din ordblinde fan......

Jag är inte ordblind, men när det skrivs fort så hamnar mina knubbiga fingrar fel ibland, det kan ej hjälpas, så om det är ngt ord som just DU inte förstå, ber jag dig kontakta kundtjänst......

Nä, ska man ta o kvista bort till pubben en sväng kanske?

Pubben för er som inte vet det, asså min pubb, även kallad pubba... det är fina grejjer det må ni tro.....
Där har dom tusen olika öl! fast jag dricker bara staro, ljus staro... och den ska vara oslagen, annars blir jag ond!

Pubben = The Doors på odengatan, har varit en rutig clowns vattenhål i 10 år, jag måsta fått i mej typ 10 000 öl där, och bidragit med sisådär en halv mille till ägaren, men det är det värt må ni tro!

Det är ett sånt därnt skönt ställe, med massa stammisar o trevlig personal.... det duger att gå in en sväng efter jobbet, ta ett par staro, läsa tidnigen för att sedan gå hem. Men det funkar oxå att gå dit med vänner o bekanta, o bli bra på äschlet! Det har ju även hänt att intentionen varit att ta bara ngra öl, men utvecklingen blivit så att man dröjts sej kvar och druckit 1000 öl.

Pubba är oxå bra om man vart ute på annat gallej, då kan man gå in o ta sej det jag brukar kallla en "stödöl" så att man inte dör av uttorkning på väg hem.


Nä, allt detta orerande om Pubba har gjort mej sugen på en staro eller 2, så nu är det nog dags för en rutig clown att säga tack o adjö.......

Jag säger lycka till och tack för visat intresse.......

Kommentarer
Postat av: Knalin

Ha det ljuvligt i helgen. På pubba/framför På Spåret/i squashhallen o var du än befinner dig DOF.

2008-01-11 @ 16:27:53
Postat av: Anders

jag säger, tack det samma.....

2008-01-11 @ 16:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0