Musik....

När jag var typ 11 år så vart jag det vi benämnde syntare!
Det visade sig senare att jag inte direkt var ngn hard core syntare, nä när man var syntare där jag bodde då lyssnade man på Depeche, Human League, Duran Duran och Alphavile.
Man klädde sig i typ "finbyxor" och hade ALLTID vita tubsockor, det var det mest avslöjande tecknet på att man var syntare.... hur kom det sig egentligen?

Nåväl, det fanns några hårdrockre på min skola, men vi var polare så allt var lugnt. Annars var det så att hårdrockarna ville slå ihjäl oss syntare av någon anledning.

Och det värtsa var att de stora, snygga grabbarna som spelade hockey och inte gick i min skola ofta var hårdrockare! jag var inte stor då jag var 12 bast, det kan jag lova!

7:an närmade sig, och ryktet om att det skulle bli syntarslakt då vi började i högstadiet började florera.

- vi ska spöa den där jävla syntbögen Svensson (läs på värmländska)!

Shit, nu var man ju allt annat än kaxig!
Högstadiet började, men jag slapp spö! jag blev kompis med hårdrockarna! det var en sensation....
Det tog ju ett tag att bli kompis med hårdrockarna, och dom skulle ju spöa mej dag 1, så ni kanske undrar varför jag klarade mig.......

Jag är inte säker man jag tror att det beror på 3 saker....
Jensa, Larsa och Jonny! Riktigt hårda grabbar som gick i 9:an, och dom var hårdrockare!

Min syster gick oxå i 9:an, och hon var  ihop med Jensa:)  jag och Jensa var alltså polare, och jag hade träffat hans benhårda kompisar, så jag var fredad lixom! Tack grabbar :)

Det är underligt hur livet ter sig då man är 12 år.....

Det märkliga så här i efterhand var att hårdrockarna kallade oss syntatre för bögar!?
Mig veteligen var det få syntaartister som använde spandex och midjekorta vita läderjackor! Få syntare körde med permanet och läppstift.....

Nu för tiden anser jag mig vara med hårdrockare än syntare, och anser att det vi kallade synt mer var det vi idag kallar för pop!

Men faaan va läskiga som var hårdrockarna alltså! Jeansjacka me massa märken, långt hår och mord i blick!
Tack gode gud för att man är vuxen :)

Kommentarer
Postat av: Cian

I mitt plugg blev man klassad som hårdrockare om man lyssnade på Bon Jovi och Scorpions..

Hahahaha...

hittade f.ö hit via Pendeldamen

Trevlig helg

2008-01-18 @ 10:10:02
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Den rutiga clownwn

Ja, vi var alla coola töntar på den tiden!
Trevlig helg du oxå .)

2008-01-18 @ 10:14:31
Postat av: Fru P

Åååhhhhhh va jag älskar sådana här diskussioner.
Synthare ÄR bögar. Allihop. O när jag var ungdom så var hårdrockarna o syntharna VERKLIGEN INTE polare. Det lös hat i blickarna, man kunde skära i luften - så hett var det på rasterna.

Där stod man i sliten jeansjacka fullt av pins, håret upptuperat o sprayat. Mörkt spackel kring ögonen o Sony Walkman med BARA hårdrock.

Jag stod där med de COOLA grabbarna. Hetro-pojkarna asså, de med håliga jeans o långt hår.

Synth-bögnördarna stod i ett annat hörn o tryckte. Hade töntiga frisyrer med lång lugg o kort nacke. De var inte bara synth-bögnördar, utan även plugghästar.

Vi COOLA hårdrockare skolkade mest o satt på kvällarna o kollade in Headbangers Ball.

2008-01-18 @ 10:20:38
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Den rutiga clownwn

Ingen hårdrockare skolkade mer än jag! jag var förmodligen den saltaste killen på Mörmoskolan!

2008-01-18 @ 10:24:15
Postat av: Cian

Åhhh kommer ni ihåg den underbara mtv-bruttan Vanessa (tror jag att hon hette)som höll i Headbangersball! Hon var höjden av coolhet..Och Anders Tegnèr för att han skrev om hårdrock i OKEJ!

2008-01-18 @ 11:02:41
URL: http://galencirkus.blogspot.com
Postat av: Den rutiga clownwn

Man fick posters då man köpte Okej! så sjukt stort!

2008-01-18 @ 11:32:41
Postat av: Fru P

Jo visst minns jag Vanessa men även den där killen med snäll hockeyfrilla (va fan hette han nu igen???) som jag var kär i. Det var tack vare Headbangers Ball som jag upptäckte Bullet Boys o det mina vänner - det är jag så glad över.

Det här är stort - Anders Tegner o hans tjej bodde grannar två veckor i Mexico med oss! Anders o Fred badade i poolen varje dag o snackade om ditten o datten.

STORT.

2008-01-18 @ 13:11:53
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Cian

Han hette Paul har jag för mej..Avdankad sångare nånstans ifrån

blöt hockeyfrilla..Huh!

2008-01-18 @ 13:17:25
URL: http://galencirkus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0