Jobb....

Det finns vissa saker som den rutiga clownen aldrig skulle kunna jobba med.....

1. Dagiskille
Jag hyser den största respekt för alla som jobbar med barn! Ni alla dagisfröknar (för det är ju mest kvinnor) är grymma! Sist jag sprang på dagisfröknar var en kväll på pubben, jag började språka med 3 galanta damer och då det visade sig att de var dagisfröknar bjöd jag dem omedelbart på Staro!

Men jag skulle inte klara av deras jobb!
Kruxet är ju att barn är just barnsliga, dom gillar att leka lekar som jag tycker är trista och fåniga!
Sen är det svårt att hålla en normal konversation med de små liven, dom har ju inte koll på ngt förutom kanske Byggare Bob eller hur olika djur låter!

Sen blir dom osams med varandra, skriker och kastar sand och beter sig! Sen har dom inget bordskick, det är mat överallt, jag har fobier för kladd! Jag skulle inte klara av detta, tro mej!

2. Byggarbetare
Jag är klen, morrontrött och höjdrädd! Då duger det inte att jobba på byggen!
De andra hantverkarna skulle ju retas som tusan.....

- Kolla grabbar! där uppe står den rutiga clownen och klamrar sig fast med skräck i blick! Klen är han oxå, och fy faaan vad han gäspar.......

En sak man kan undra lite över är just det faktum att hantverkare ska börja jobba så satans tidigt!
Vi andra ligger ju o småsover då det dras igång med diverse maskiner.....
Det duger inte, kan inte dom oxå börja jobba runt 9 snåret?
Nääää, klockan 9 äter man lunch om man är hantverkare! Varför ska det vara så?

- Jag är snickare, jag går upp typ halv 5 på morgonen!
Nä, här vill jag se en skärpning!

3. Bilskolelärare
Jag kör sjukt bra själv! Men när jag sitter bredvid någon annan blir jag nervös och skum!
Till o me när min sambo kör kan jag inte riktigt slappna av, trots att hon kör bil som en gudinna!
Tänk då om jag skulle sitta bredvid ngn sate som inte kan köra bil alls! det skulle bli katastrof!
Dessutom är det många ungdomar som tar körkort, och jag har det lite svårt för ungdomar!

De flesta är ju ungefär som jag var då jag var 18 bast! Jag tyckte jag var sjukt kall och hade koll på läget!
Dom äldre däremot hade ju för fan noll koll!
Nu vet jag bättre! skulle jag få tillfälle att träffa mig själv som 18 åring i dag skulle jag ge mej själv en fet lavett och säga....

- Hörru, sluta håll på nu! du har lite eller ringen koll på läget! lyssna på dom som är äldre! och ta ut det där jävla örhänget!

Kommentarer
Postat av: Steffo

Eh, well, sist jag åkte med dig körde du mot rött i 160 blås trots att en fotgängare var på väg ut i gatan, så jag vet inte om du är så väl lämpad för att vara bilskolelärare..

2008-01-29 @ 12:05:27
Postat av: Den rutiga clownen

Det gör inte så mkt om man kör på lite söderbor....

2008-01-29 @ 14:12:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0