Doping och andra sportbryderier

Nu är det ju tydligen ngn slags dopingskandal kring skidskytte.... jag erkänner att jag inte är så insatt just i detta fall men.....

Marion Jones var ju dopad, och fick fängelse! typ alla damrekord i friidrott är satta av tokdopade östtyskor, Flo Joe går o dör utan förvarning vid 40! jag vet junte om hon var dopad men......

Vad ska man egentligen tycka om doping? det sköna med oss svenskar är ju att vi alla verkar tro att ingen svensk någonsin har dopat sej....hajja om det kommer fram att Gunde var tokdopad då han var aktiv! Då skulle vi alla behöva flera års terapi!

Ludmilla! vad var grejjen där lixom? En dopingdömd ryska flyttar till Sverige och alla bara dumälskar henne, hon har till och med dalahästar som örhängen....Sen visare det sig att hon var dopad som en belgian blue....

Inge vidare kan man tycka, men det har lixom inte talats så mkt om det, vi sopar det under mattan och går vidare.
Tänk om Kallur är dopad! hajja! Nu tror jag ju inte det men vilken grejj det vore......

Vore det inte bättre om doping vore tillåtete? jag menar vi kollar ju på sport för attdet är underhållande! Vore det inte sjukt underhållande om killarna sprang 100 meter på 4,5 sekunder? eller om Marathon bara tog 30 minuter?

Jo, det vore bättre! Hajja att se en styrkelyftare dra 1 ton i marklyft! Nu snackar vi underhållning på högsta nivå!

Jag gillar sport, nästan all sport! Den sport jag gillar kanske mest är bandy!
Min kärlek till bandyn har varit hårt ansatt!
Jag bodde ju i Edsbyn då "vi" vann 1978, sen var det magert med vinster för Byn, och till råga på allt flyttade vi Karlstad och bodde där under Boltics storhhetstid, det var ingen lek kan jag meddela!

Men nu är det lättare :) Edsbyn vinner SM guld varje år! När Bajen får spö på studenternas är man bra lycklig,och duktigt på äschlet som sej bör på en SM final!

Det jag tycker är det absolut rilogaste med Sport är när folk typ fuskar och inte beter sig som sportsmän.
Kolla in Tumbas som som fuskade i golf, det är ju tragikst egentlign, hajja grabben! vilken börda att leva upp till pappas namn!

Sen är det sjukt kul med fotbollspelare, ni vet då bollen går över sidlinjen, det var bara en spelare där, och han sparkade bollen av planen, men ändå är han sjuuuukt förvånad att det andra laget får inkasst! Hihi!

Eller om en spelare tar fram en lie och hugger huvudet av en motspelare och får rött kort, och är så sjukt förvånad att han håller på o dö, han måååste fram till domaren och klaga....

- vaddå!? vad har jaaag gjort? jag hajjar inte?

Så ooootroligt roligt :)

Det skulle aldrig hända på en Bandyplan, var så säkra :)

Kommentarer
Postat av: Fru P

Ett sportinlägg. Roligt. Not.

Tror inte du får med dig så många ang. att doping borde vara tillåtet. De som gillar sport på riktigt vill nog se de naturliga begåvningarna - o inte några monster.

Angående Ludmila. Me hate. Minns när hela svenska folket hyllade henne till skyarna, kärringar o gubbar satt o grät av lycka hemma i stugorna. Inte Fru P - jag VISSTE att det var ngt fuffens o blev lite kaxig när det sedemera bevisades att jag hade rätt.

2008-01-18 @ 09:41:00
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Självaste Pesan

Tävling pågår...

2008-01-18 @ 09:49:42
URL: http://prinsipesans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0