Barndomstrauman......

Jag är och har alltid varit sjukligt rädd för hästar!
Med all rätt! jjag säger som Henry Rollins sa i MTV sports! Om hästar hade armar med knytvävar skulle dom spöa skiten ur oss människor..... och visst ser man att de är sugna i de där mörka elaka ögonen......

En riktigt jobbig grejj när man är lite o är rädd för hästar är om ens familj har 2 stycken! Herregud, det var ju som att leva i en skräckfilm tills jag fyllde 9 typ.....

När vi flyttade från Edsbyn blev hästarna kvar....

- skönt, no more horses! tänkte jag.... men jag hade ju glömt att min moster o morbror hade ett stort jävla arabstuteri! och där hängde vi sjukt mkt när jag var liten......

Man skulle gena lite genom en hage eller så, då kom dom springande med blodtörst i blick! och jag fick ställa mej på ett stenröse eller dylikt med gråten i halsen och invänta räddning.......

- Ta det piano, sa min moster, dom vill bara hälsa....
Mjo just det! jag undrade länge om det bara var jag som kunde se deras onda avsikter? dom ville ju för fan äta upp mej! det godaste hästar vet är späd 8 årig pojke... därom rådde inget tvivel.......

Inte nog med det, vi hade vårt sommarställe precis i närheten, och vår närmaste granne var travtränare!
Vi hörsch! han hade ju för fan hundratals hästar..... iiiiiii!

Min fobi sägs komma ifrån en hästrelaterad incident... (vet ej om detta är sant), men det var en helg då hela familjen höll på o mecka o skulle rida.....
Det var min tur och jag hade inte riktigt klämm på hur man steg upp, så jag hamnade backofram...... min syster som skulle leda hästjäveln började skratta så hon grät och tappade taget om kopplet......
Hästen gick i väg, min familj skrattade och pekade......

Dom hittade hästen och mej ngra dagar senare i närheten av Alfta.....
Det har tydligen satt sina spår!

Kommentarer
Postat av: johan.

Förr i världen gick det en å från brunnsviken till nybroviken.

2008-01-14 @ 16:40:41
Postat av: Fru P

Tur att du bor i snobbkvarteren mitt i betongdjungeln nu då så att du slipper asen.

2008-01-15 @ 09:08:20
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0