Mumsfillibabba......

Den rutiga clownen är ofta gräsänkling på fredagskvällen, sambon håller på o duttar med ngt obskyrt dansprogram på TV!

Så, då lagas det redig grabbmiddag.....

Att jag gillar biff med bea vet väl de flesta.....

Köpte några sköna ryggbiffar som jag duttat med halva dagen, kryddat, oljat och bankat ut!
Till detta så klart bea, Kelda gör den bästa bean, tjafsa inte emot nu, så är det bara!

Potatismos är kanske min favorit potatis, sen vispar men ner knaperstekt bacon i det hela = succé!
Detta sköljs ner med ett glas rött eller två!

Vilken kväll!

- Vad sa du Ingvar? ni börjar klockan 8 ja! jag vet, jag sitter bänkad vettu gamle kompis :)

Trevlig helg till alla och envar önskar den rutiga clownen!

Kommentarer
Postat av: Fru P

Sorry darling men det är inte Kelda som gör den godaste bean. Det är fortfarande Lohmanders.

Man måste få tjafsa emot om man vet att man har rätt.

2008-02-15 @ 19:49:14
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: Den rutiga clownen

Jag sa ju inget tjafs.... snart kommer väl grefvjävel o säger att hemmagjord är bäst!

2008-02-15 @ 21:19:11
Postat av: Fru P

Grefven ja... herregud, ooooorrrrrkkkka göra EGEN bea! Det går väl lite bort va?

Men Grefven gör ju egen barnmat också. Sikken perfekt jävel asså ;-)

2008-02-16 @ 22:40:03
URL: http://pendelilska.blogg.se
Postat av: j!

..blå bands kryddiga bea som lagas med en skvätt tabasco är bäst. allt annat är nonsens.

2008-02-18 @ 12:19:26
Postat av: Vaxholm

Lohmanders, är det ett lokalt Bålstamärke?
Själv kör jag den lilla röda påsen (tror det är Spisa?). Vet inte om den är bäst men det kan inte bli mycket enklare, 30 sek i micron så är det klart!

2008-02-18 @ 12:58:28
Postat av: Grefven

Hemgjort är bäst i alla lägen, därmed även när det gäller bea. Ni som säger annat ljuger. Det gäller ju såklart att det är gjort på rätt sätt.

2008-02-19 @ 13:01:22
Postat av: Fru P

Vaxholm, SPISA? Vad är det för snobbmärke? O bea skall inte vara varm!!!! Det är som att äta iskall havregrynsgröt. Skärpning.

Grefven, mm det är väl lätt att såsen skär sig?

Clownen, gräns på dig. Nytt inlägg nu va?

2008-02-19 @ 21:03:29
URL: http://pendelilska.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0